Solbær

Solbær har plass til 24 barn i alderen 3-6 år. Avdelingen har barnehageåret 2023-2024 to pedagogiske ledere og 4 medarbeidere.

Velkommen til oss på Solbær!

Her hos oss står leken høyt i kurs. Tid og rom for kreativ leik og rolleleik legges til rette her, og "kuben" er det mest populære stedet å leke! Det er rett og slett et stort lekerom. Her er det materiell for å skape sin egen lek,- f.eks. bygge hytter ingen før har sett eller kle seg ut for å bli noe helt spesielt.

Vi er også veldig glad i forming, og utforsker stadig nye materialer og teknikker. Å få se barnas skaperglede og kreativitet er veldig stort!

Eventyr og fortellinger er noe vi bruker mye i samlingene våre. Barna elsker når vi kommer med en eske eller koffert med konkreter til eventyrene, og når "snipp snapp snute" er forkynt, etterfølges det alltid av et samstemt og rungene "ett til!!"

Vi er også veldig glade i å gå på tur. Vi bruker barnehagens egne utebaser 2-3 ganger i uka, og reiser på tur  i all slags vær! Vi er veldig glade i å lage mat på tur. Vi bytter på å dra på tur med halve gruppen og hele gruppen. Vi liker også å dra litt "ut i verden" og tar gjerne en tur med Eikelybussen eller toget!

Mat er også en stor del av vår hverdag! Vi er glad i å prøve ut nye smaker og retter, og det er viktig for oss at maten er sunn, laget fra bunnen og at det er noe barna kan være med på å lage.