Den flotte naturen rundt oss!

Rett utenfor døra vår ligger et eventyr!

Vi er fantastisk heldige som har så mye flott natur rett utenfor dørene våre. Vi har derfor stort fokus på friluftsliv.

"STORE-FRILUFTA"

Denne basen ligger et stykke opp i skogen. Her har vi fin bålplass, grillhytte med vedovn, gapahuk og to utedoer!  Dette er et stort og flott område hvor barna virkelig får utfolde seg i naturen. Dagen går med til klatring i fjell og i trær, snekring, saging, undersøke alt det rare som har dukket opp i løpet av natten, om det er spor eller dyreskitt. Her formes det i naturmateriale, og sølebilder er en hit. Om høsten finner vi blåbær som vi både spiser og bruker som "maling".Det er også spennende å lete etter spiselige sopper i lag med voksne.

"LILLE-FRILUFTA"

Her har vi bålplass, vedbod, utedo, gapahuk og grillhytte. Vi har ei lita sandkasse, små trehytter og et fint område i skogkanten.

Det er kanskje småbarnsavdelingene som bruker denne basen mest, men de store tar også turen hit.

De tre storbarns-avdelingene har to turdager i løpet av uka. Da bruker de i hovedsak basen som kalles "Store Frilufta". Småbarns-avdelingene er også glade i å være på tur, så de benytter mye den nærmeste basen, "Lille Frilufta", men de eldste barna i denne gruppen, tar rett som det er en tur til "Store Frilufta" på toppen.

MYE FINT UTENFOR FROLAND OGSÅ!

Det hender vi bestiller en buss og drar på tur andre steder. Vi tar togturer til Nelaug, drar til Austlid Frilandsgartneri, tur til Merdø eller bare en tur til Arendal by.