Jul og påske feires i Eikely barnehage.

Eikely barnehage er eid av Normisjon Agder og feirer derfor god gammeldags tradisjonsrik jul og påske, hvor juleevangeliet og påskebudskapet står i sentrum.

JUL

Vi har egen julegudstjeneste i Froland kirke, med både prest og orgelmusikk. Her reiser de tre store avdelingene og de eldste på småbarnsavdelingene. Barna deltar aktivt i gudstjenesten, å være med når presten forteller om Jesu fødsel er stort.

Barna har juleverksted og vi lager julegaver. Vi har nedtelling til jul og tenner adventslys. De store avdelingene har juleavslutning på ettermiddagen. Førskolebarna har som tradisjon å reise til Froland Aldershjem og gå St. Lucia-tog der. Alltid like gøy. Vi har også St. Lucia-tog på avdelingene. De store på morgenen og de små på ettermiddagen. Litt julebakst, adventssamling, nissefest og julemiddag blir det også tid til før jul.

Selv om det skjer mye i desember, prøver vi å ikke stresse. Tid til ro og kos er viktig.

PÅSKE

I påsken får vi besøk av kateket Øystein Våje og organisten i Froland kirke. De bruker sang, fortelling og dramatisering for å ta oss igjennom de viktigste dagene i påsken. Vi lager påskedekorasjoner og inviterer barnas familier til hyggelig påskefrokost på avdelingene. Er vi heldige, så dukker også påskeharen opp med et påskeegg!